Érettségi tanulmányi kirándulás - A Miroslav Krleza Horvát Iskolaközpont hivatalos honlapja

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Információk > Hírtár > 2018/2019

Érettségi tanulmányi kiréndulás

2019.04.20.

A jól bevált hagyományokhoz híven az idei érettségiző 12.A és 12.B osztály is részt vett osztályfőnökeikkel a horvátországi érettségi kiránduláson.
A tavaszi szünet előtti héten, április 12-én, pénteken keltünk útra. Miután megérkeztünk a rijekai kollégiumba, ahol a szállásunk volt, tovább utaztunk az Opatijatól 14 km-re található középkori Mošćeniće városkába, ahol megtekintettük az egykori várt, a városkaput és egy olajbogyó-feldolgozó műhelyt, valamint a néprajzi múzeum kiállítását is, melynek keretében megkóstolhattuk az isztriai italkülönlegességet, a biskát is. A városlátogatás után Opatija következett, ahol az esős idő ellenére végigsétáltunk a parti sétányon és az amerikai kerteken.
A kirándulás másnapján az Učka-alagutat magunk mögött hagyva Rovinjba utaztunk, majd rövid városnézés után Pula következett. Itt megtekintettük az Arénát, Augustus templomát, az Arany-kaput, a Herkules-kaput, a Kettős-kaput, valamint a múlt század 50-60-70-es éveire jellemző használati tárgyakat felsorakoztató, nagyon érdekes Memo múzeumot. Pulában találkoztunk a pulai gimnázium két tanárnőjével is, akik érkezésünk hírére könyvgyűjtési akcióba kezdtek és egy nagy doboz, nálunk hiányzó horvát nyelvtankönyvvel vártak minket. Ezt követően hajóval átmentünk a Brioni-szigetcsoportra és meglátogattuk a nemzeti parkot.
A harmadik nap egésznapos Isztria-túra keretében zajlott. Először a „Glagoliták fasorán“ mentünk végig és benéztünk a világ legkisebb városába, Humba. Ezt követte Poreč, ahol a Világörökség listáján is megtalálható bazilikát tekintettük meg elsőként, de maradt idő az önálló városnézésre is. Délután a 60 méter mély Baredine cseppkőbarlang öt termébe ereszkedtünk le a föld alatti, 30 méter mély tóig, melyben vak-gőték élnek. A cseppkőbarlang mellett meglátogattuk a Traktor story-kiállítást is, ahol a mezőgazdasági gépeken kívül egy tárlatot is láthattunk a búza feldolgozásáról, a gépek fejlődéséről, valamint a kenyér, olívaolaj és bor e e tájra jellemző elkészítéséről. A napot a világhírű višnjani csillagvizsgáló látogatása zárta, ahol lehetőségünk volt betekintést nyerni a csillagok modern teleszkóppal történő vizsgálatába és a csillagászat világába is.
A kirándulás legmegterhelőbb napja az utolsó volt, amikor is elindultunk Rijekából és először a senji Nehaj-tornyot látogattuk meg. Ezután a Plitvicei tavak következtek, melyeket négyórás gyalogtúra keretében ismerhettünk meg.
A fáradtságtól elcsigázva, de élményekkel telve érkeztünk haza és tudjuk, hogy ezek az élmények még nagyon sokáig elkísérnek majd bennünket.